Gry wideo (m.in.: komputerowe, konsolowe, na urządzenia mobilne) stają się powszechnym elementem współczesnej rzeczywistości. W ciągu ostatniej dekady pytanie "czy grasz?" zamieniło się w pytanie "w co grasz?".

W związku z tym czas zmienić sposób myślenia o grach jako o opcjonalnej rozrywce dla nastolatków. Najwyższy czas przyjąć do wiadomości, że gry wideo będą nam towarzyszyć i za późno na próby ograniczania intensywności ich użytkowania (jeśli kiedykolwiek miało to sens).

Gry wideo są elementem współczesnej rzeczywistości, jako taki mają szereg wad. I zalet.

Ogólnym celem tego kursu jest uwrażliwienie uczestników na szanse i zagrożenia związane z grami wideo. Problem ten zostanie podjęty z perspektywy psychologicznej, z uwzględnieniem wiedzy specyficznej dla domeny badań nad grami.

Podczas kursu będziemy unikać bezrefleksyjnego wartościowania gier, zmierzymy się za to z realnymi wyzwaniami związanymi z grami. Miarą naszego sukcesu będzie lepsze zrozumienie mechanizmów zagrożeń związanych z grami i sposobów ich minimalizacji a także większa świadomość związanych z grami szans i sposobów ich wykorzystania.