Celem kursu jest przygotowanie słuchaczy do wykonywania
zawodu nauczyciela w szkołach podstawowych. Tematyka obejmuje szanse i
zagrożenia rozwoju pojawiające się grupie uczniów klask IV – VIII szkoły
podstawowej. Podejmowane zagadnienia pozwalają na zapoznanie studentów z
pogłębioną wiedzą psychologiczną dotyczącą zmian rozwojowych zachodzących u
dzieci na etapie wczesnoszkolnym i w okresie późnego dzieciństwa. W ramach
kursu analizowana jest również problematyka zaburzeń rozwoju pojawiających się
u dzieci szkolnych. Zdobyta w ramach kursu wiedza pozwoli na kształtowanie
umiejętności oceny poziomu rozwoju uczniów i jego stymulowania oraz świadomości
różnic indywidualnych w tempie i rytmie rozwoju wczesnej fazy dorastania. Problematyka
zajęć pozwoli na uwrażliwienie słuchaczy na konieczność dostosowywania
oddziaływań pedagogicznych do indywidualnych właściwości uczniów o rozwoju
prawidłowym i specjalnych potrzebach Przygotowanie ich do postępowania
profilaktycznego, diagnostycznego i terapeutycznego we współpracy z rodziną i
specjalistami. Wytworzenie u nich tendencji do samopoznania i refleksji nad
własnym funkcjonowaniem osobistym i zawodowym oraz stałego doskonalenia się.
- Nauczyciel: Katarzyna Tomaszek