Kurs on- line działający w okresie zawieszenia zajęć dydaktycznych w formie kontaktowej z powodu pandemii koronawirusa.

Celem kursu jest:

(w zakresie wiedzy) wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą  budowy i funkcjonowania narządu słuchu oraz szerokiego spektrum audiogennych uwarunkowań rozwoju mowy, a także znaczenia słuchu dla różnych aspektów funkcjonowania dziecka

wyposażanie studentów w wiedzę dotyczącą pedagogicznej diagnozy dzieci z uszkodzonym słuchem,  w tym zapoznanie ich z rozmaitymi narzędziami diagnostycznymi

zapoznanie studentów z konsekwencjami wad słuchu oraz czynnikami  warunkującymi rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci  z uszkodzonym słuchem oraz przegląd metod komunikacyjnych

zapoznanie studentów z różnymi metodami  stymulacji i terapii użytecznymi w procesie wczesnego wspomagania rozwoju  dzieci z uszkodzonym słuchem

(w zakresie umiejętności) wyposażenie studentów w wybrane umiejętności z zakresu diagnozowania dzieci z uszkodzonym słuchem, praktyczne przygotowanie do konstruowania programów terapeutycznych i prowadzenia oddziaływań o charakterze stymulacji i wspomagania rozwoju dzieci z uszkodzonym słuchem we wczesnym okresie życia

(w zakresie kompetencji) uświadomienie wagi werbalnego sposobu porozumiewania się, ale jednocześnie kształtowanie otwartości wobec idei oraz bilingwalności,  akcentowanie znaczenia współpracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu z jego środowiskiem rodzinnym