Kurs on- line działający w okresie zawieszenia zajęć dydaktycznych w formie kontaktowej z powodu pandemii koronawirusa.
Celem kursu jest:
(w zakresie wiedzy) wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania narządu słuchu oraz szerokiego spektrum audiogennych uwarunkowań rozwoju mowy, a także znaczenia słuchu dla różnych aspektów funkcjonowania dziecka
wyposażanie studentów w wiedzę dotyczącą pedagogicznej diagnozy dzieci z uszkodzonym słuchem, w tym zapoznanie ich z rozmaitymi narzędziami diagnostycznymi
zapoznanie studentów z konsekwencjami wad słuchu oraz czynnikami warunkującymi rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci z uszkodzonym słuchem oraz przegląd metod komunikacyjnych
zapoznanie studentów z różnymi metodami stymulacji i terapii użytecznymi w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z uszkodzonym słuchem
(w zakresie umiejętności) wyposażenie studentów w wybrane umiejętności z zakresu diagnozowania dzieci z uszkodzonym słuchem, praktyczne przygotowanie do konstruowania programów terapeutycznych i prowadzenia oddziaływań o charakterze stymulacji i wspomagania rozwoju dzieci z uszkodzonym słuchem we wczesnym okresie życia
(w zakresie kompetencji) uświadomienie wagi werbalnego sposobu porozumiewania się, ale jednocześnie kształtowanie otwartości wobec idei oraz bilingwalności, akcentowanie znaczenia współpracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu z jego środowiskiem rodzinnym
- Nauczyciel: Tamara Cierpiałowska