PL verzja:
Celem kursu jest:
uzyskać wiedzę związaną z:
1. Edukacyjnym paradygmatem poznawczym (Cognitive education)
2. Dynamiczną ocene zdolności uczenia się
-rozwinąć umiejętności:
A. Obserwowania, diagnozy, oceniania i stymulacji poznawania, metapoznawanie w celu usunięcia braków w uczeniu sie
-zrozumieć pojęcia:
A) Funkcjonowanie poznawcze (Cognitive functioning)
B) Funkcjonowanie wykonawcze (Executive functioning)
w odniesieniu do wyników w szkole
Treść kursu
1. Edukacja poznawcza
2. Diagnoza poznawcza, „kamienie milowe” (milestones) w rozwoju dziecka
3. Stymulacja poznawcza
4. Poznanie, metapoznanie i funkcjonowanie wykonawcze
5. Operacje poznawcze: porównanie i kategoryzacja jako funkcja poznawcza - rola w uczeniu się
6. Funkcje wykonawcze: prędkość motoryczna, elastyczność poznawcza, zachowanie kontroli hamowania, pamięć robocza
7. Umiejętności metapoznawcze: planowanie i myślenie strategiczne
8. Metapoznanie: nauczanie umiejętności myślenia
9. Ogólna umiejętność myślenia w dziedzinie: planowanie, ustalanie priorytetów
10. Umiejętność myślenia specyficznego dla dziedziny: rozumienie tekstu
Wymagania wstępne
- wiedza umożliwiająca zrozumienie konstrukcji diagnozy procesów myslenia, poznanie teorii i koncepcji uczenia się
- umiejętności Stosowanie i administrowanie prostymi narzędziami do oceny edukacyjnej.
Ukończone kursy:
Psychologia edukacyjna
Wprowadzenie do edukacji
Wybrane zagadnenie z kognitywistyki
Metoda oceny: projekt indywidualny
Kryteria oceny:
Zawartość:
1. Związane z dziedziną edukacji poznawczej
2. Trafność źródeł literackich
3. Na podstawie badań
4. Oryginalność
5. Dostosowane do potrzeb uczniów
Forma:
6. Spójność tekstu
7. Fokus na pojęcia kluczowe
8. Zrozumiałość dla odbiorców / jakość argumentacji
9. Prezentacja wiedzy-umiejętności-zrozumienia w odniesieniu do kursu
ENG werzja
The goal of the subjest:
to obtian a knowledge related to:
1. Cognitive educational paradigm
2. Dynamic assessment of learning capacities
To develop a skills:
1. Observe, assess and stimulate cognition, metacognition in order to remediate learning deficiencies
2. To undestand the concepts:
A) Cognitive functioning
B) Executive functioning
in relation to school performance
Obsah predmetu:
1. Cognitive education
2. Cognitive assessment
3. Cognitive stimulation
4. Cognition, metacognition and executive functioning
5. Cognitive operations: Comparison and cathegorization as a cognitive function – the role in the learning
6. Executive functions: Motor speed, Cognitive flexibility, Inhibitiry control behavior , Working memory
7. Metacognitive skills: Planning and strategic thinking
8. Metacognition: Teaching Thinking Skills
9. Domain general thinking skill: Planning, prioritizing
10. Domain specific thinking skill: Text comprehension
Prerequisites
Knowledge |
to understand the construct of Educational Assessment, to know the theories and conceptions of learning
|
Skills |
To apply and administer simple tools for educational assessment
|
Courses completed |
Educational Psychology Introduction to Education Wybrane zagadnenie z kognitywistyki |
Assessment method: Individual project
Assessment criteria:
Content:
1. Related to the field of cognitive education
2. Relevance of the literary sources
3. Research based
4. Originality
5. Pupil-tailor-made
Form:
6. Coherence of the text
7. Focus on the key concept
8. Understandabilty for the audience/quality of the presentation
9. Presentation of the Knowledge-Skills-Understanding in relation to the course
- Nauczyciel: Iveta Kovalčiková