Dostarczenie wiedzy dotyczącej istoty, zakresu i zadań geragogiki specjalnej, gerontologii społecznej i oświatowej; wiadomości dotyczących biologicznych, medycznych, psychicznych, demograficznych i społecznych aspektów procesu starzenia się i starości ze szczególnym uwzględnieniem procesów uczenia się w starości i do starości osób z niepełnosprawnościami. Celem jest zapoznanie z teoriami i koncepcjami starzenia się, a także przygotowania się do starości i radzenia sobie z troskami egzystencjalnymi. Zainteresowanie problemami i uwrażliwienie na potrzeby osób starszych z niepełnosprawnościami. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, interpretowania i analizowania różnych sytuacji życiowych. Możliwości wsparcia niepełnosprawnych osób dorosłych i starszych w trudnych sytuacjach życiowych, kreowania dialogu międzypokoleniowego oraz kształtowanie pozytywnych postaw wobec problemu niepełnosprawności. Przygotowanie do pełnienia funkcji geragogów, gerontologów, pedagogów specjalnych w zakresie geragogiki specjalnej – osób wspierających starsze osoby z niepełnosprawnościami.